Nehezen áll össze a Jordán-rali programja: miután elhárult a veszély a rendezés elől, újabb dolog hátráltatta a futam indulását, mégpedig egy teherhajó.

A Ford-pilótáknak (Latvala, Ostberg, Wilson, Henning Solberg, Hirvonen) legalább már az autóik a helyszínen vannak, mivel azok légi úton érkeztek egyenesen Angliából. Alkatrész viszont nincs hozzájuk, így egyelőre marad az iszapfürdő

Miután a korábbi esztendőkben megszokott és bevált, Szírián át vezető szárazföldi út nem jöhetett szóba az országban tomboló zavargások miatt, a csapatok feltették a felészerelésüket egy hatalmas teherhajóra, amely Triesztból Izraelbe indult. Mint korábban megírtuk, a hajó egyik motorja elromlott, ezért csak késve, kedden ért Haifába, ám az ottani vihar miatt csak szerdán tudott kikötni, onnan pedig még jókora út vár a konténerekre, míg a Holt-tenger partján felállított szervizparkba érnek. (Egyszer ugyanez a hajó már megkeserítette a ralisok sorsát, 2005-ben hasonló okok miatt majdnem elmaradt a ciprusi futam.)

Szerdán már a gépátvételnek, a hivatalos tesztnek és a megnyitónak kellett volna zajlania, de ez lehetetlenné vált, a hiszen a legtöbb csapatnak - közöttük Turán Frigyeséknek is - a hajón érkezett az autója. A szervezők összeültek, és azt a döntést hozták, hogy a komplett csütörtöki versenynap elmarad, a péntekre és a szombatra tervezett gyorsaságik képezik majd a teljes 2011-es Jordán-ralit.

A módosítás különösen nehéz helyzetbe hozza a bajnokság éllovasait, Hirvonent és Loeböt, hiszen így ők takarítják az utat a rali legnehezebb napján, amikor kétszer kell teljesíteni a vízválasztónak tekintett 41 km-es pályát, és csak egy napjuk lesz, hogy behozzák a lemaradást. Az első nap végén, amikor eldől a szombati rajtsorrend, igen komoly taktikai csata várható.