44 évvel az utolsó monte-carlói győzelem után a Mini idén újra visszatér a rali-világbajnokságba, rögtön két kategóriában is.


A hatvanas években hatalmas ismertséget hozott a Mininek a három győzelem a Monte-Carlo ralin, a melyet két-háromszor erősebb Mercedesek és Fordok ellen vívott ki a 600 kilogrammos, 95 lóerős Cooper verzió. A három győzelem (1964, 1965 és 1967) mellett tulajdonképpen az 1966-os Montét is megnyerte a kis angol autó, de akkor mondvacsinált indokkal diszkvalifikálták.


szólj hozzá: Mini Countryman WRC 2011


Hosszú szünet után idén végre visszatérnek a rali-világbajnokság küzdelmeibe a Prodrive által felkészített Countryman John Cooper Works WRC-vel, így a Forddal és a Citroënnel együtt háromra növekedik majd a gyári csapatok száma.


A „nagy” WRC-autó első futama a május eleji Olasz-rali lesz. Emellett egy valamivel gyengébb és olcsóbb S2000-es autót is kifejlesztettek már. A John Cooper Works S2000 WRC-t március elején, a Genfi Autószalonon lepleztek le, első futama a március végi Portugál-rali lesz. Négy ponton különbözik a két raliautó: az S2000-esen kisebb a hátsó szárny, és kevésbé hatékony a frontrész aerodinamikailag. Az S2000-es oldalüvegei nem készülnek ultrakönnyű műanyagból, és az aszfaltos ralikon csak a drágább WRC kap vízhűtésű fékeket.


Az 1,6-os turbómotorjuk nagyrészt megegyezik, ez egyébként nagy vonalakban ugyanaz az erőforrás, mint ami Michelisz Norbert BMW 320-asát fogja hajtani az Túraautó-világbajnokság (WTCC) idei szezonjában.