A korábbi esztendőkben a Ford a magasan fekvő pályákon hátrányt szenvedett a Citroënekkel szemben. Ennek oka az volt, hogy a franciák motorja nem gyengült el annyira az oxigénben szegényebb futamokon, a fejlesztési stop miatt a Ford mérnökei pedig képtelenek voltak ledolgozni a hátrányt.


Már a vb nyitánya előtt elkészült 10 Fiesta WRC, melyek a remények szerint Mexikóban is versenyképesek lesznek

A jelenség leginkább Mexikóban volt tapasztalható, ahol 2700 m magasan is rendeznek gyorsaságit, és a C4 WRC egyértelműen erősebb volt, mint a Focus. Az idei új autók és motorok lehetőséget adtak az egyenlítésre, a kékek autóit építő M-Sport élt is az eséllyel.

Élesben nem lehet próbálgatni az új WRC-ket ilyen körülmények között, mivel a szabályok nem engedélyezik az Európán kívüli teszteket. Ezért egy laboratóriumba költöztették a fékpadot, ahol mesterségesen idézték elő a Mexikóban várható légkört, és ott véglegesítették a beállításokat.

Ezen tehát nem fog múlni a Ford sikere, persze a kocsikat és a versenyzőket más szempontból is fokozottan terheli az ottani klíma: kevésbé tudnak visszahűlni egyes alkatrészek, valamint a személyzetből is többet vesz ki a forrósággal párosuló ritkább levegő.